Kendi isteğinizle işten çıktığınızda zaten tazminat alamamanız normal hocam, bu durum sizin hakkınız değil. Ancak işyeri tarafından size yapılan bir usulsüzlük v.s. varsa veya sizi kovarlarsa tazminat talep edebiliyorsunuz. Misal sigortanız eksik yatıyordur, maaşınızın asgari ücret kadarını bankadan, kalanı elden veriyorlardır gibi çeşitli işletme sorunlarında avukat aracılığı ile işten çıkıp tazminat alırsınız. Onun dışında çalışmama, işinizi aksatma gibi bilinçli kötü personeli oynamak yine tazminat almanıza engel olacaktır. Çünkü yasalarda açıkça belirtilir bu konular. Özellikle bim,şok,101,migros gibi şirketlerde herşey yasal prosedüre uygun yapılır. Yani gerçekten işletme tarafından size bir negatif durum uygulanmıyorsa tazminat talep etmeniz zor.