istediğin zaman satarsın. ben tavan serisi bitince satıyorum, eğer firma hoşuma gitmiyorsa. eğer gidiyorsa tavan bozulunca toplamaya başlıyorum, her düşüşte. 3-5 lot bir işe yara mı dersen aslında yaramaz. ama o parayı elinde tutsan en iyi ihtimalle kebap yiyip migros'ta harcarsın. yani elinde birşey kalmaz. ama tavan serisi bitince satıp başka bir arsa girersen ufak ufak para artar. bu iş hoşuna giderse oradan buradan üç beş tırtıklayıp borsa olayına girebilir, işlem yapmasan bile birikim yapmak için sana bahane üretebilir. ama borsa işini öğrenmeden atlamamanı öneririm. borsa işi bilenlerin bilmiyenlerin parasını aldıkları yerdir. sabırlıların sabırsız olanların ellerindekileri aldıkları yerdir. unutma ki bizim borsa çok sığ. çamaşır leğeni gibi. parası olan adam çok kolay indirir kaldırır.
arzlarda bir de şöyle bir üçkağıt var. çoğunlukla toplam arz adedinin küçük bir bölümünü küçük yatırımcıya satıyorlar. kurumsallar aslan payını alıyor. ellerinde çok hisse olunca manyak paralar kazanıyor ve tahtayı istediği gibi yönlendiriyorlar. bu arzlar senin benim değil kurumların ve şirket ortaklarıının cebini doldurması için yapılan işler.. beş para etmez şirketler acayip değerli işlem görüyor.
bu arzların çoğunu eğer uzun süre elinde tutarsan veya tavan serisi bozulduğunda ek para verip fazladan satın alma yaparsan (maliyetini yükseltirsen) öyle bir düşürürler ki kağıtlar elinde patlar, seni senelerce zararda tutar. unutmaki dönerciler falan halka arz oldu. saçma sapan şirketler bunlar. bu izinlerin hepsinde korkunç paralar dönüyor. taaa ankaraya kadar milyonlarca dolarlar konuşuluyor. sen anladın ne demek istediğimi.
arzlara katılıp üç beş tavan sonra satmayı anlarım ama uzun süre tutacaksan "borsa" olayını çok iyi bilmeden atlama derim. elindekinden de olma sakın...