Attığı mailde açıklama olarak yazar sebebini genelde. Ya çok fazla reklam koymuşsunuzdur, ya kurallara aykırı yerleşim yapmışsınızdır. Mesela banner reklamın hemen altında buton varsa ve ayırmak zorsa bu kısıtlama sebebidir ya da geçişli reklamları etkinlik --> reklam ---> ikinci etkinlik şeklinde değil de bi anda hiçbir tuşa basmadan gösterecek şekilde ayarladıysanız kısıtlama sebebidir. Bunun gibi birçok kısıtlama sebebi var, admob'un sayfasına girip yasak olan özelliklere bakarsanız daha rahat olur sizin için. Hem şu anki kısıtlamanın sebebini öğrenirsiniz hem de ileride tekrar hata yapmazsınız.
Hocam konun muhatabı bir arkadaşım, aslında ben onun yerine yazıyorum. Arkadaşa uygulamanın paylaşılması nedeniyle reklam kısıtlaması olacağı söylenmiş. Bende bunu bir youtube kanalı üzerinden misallendirdim. Benim bildiğim admob; uygulama yayınlandığı ilk etapta reklam trafiğini incelemek için bir kısıtlama getiriyor. Trafiği incelediğinde eğer ki tek bir noktadan (IP) sürekli reklamlar görüntüleniyorsa veya tıklanıyorsa bu kısıtlamayı kaldırmıyor hatta admob hesabını askıya alıyor. Yani asıl mesela uygulamayı paylaşmak değil, uygulama içindeki reklamlara organizeli olarak tıklatmaya çalışmak veya reklamları organizeli birşekilde gösterilmesini sağlamak. Tabi ki rekamların yanlış konumlandırılması da var, o işin programsal boyutu.
Sizce de herhangi bir illegal işlem olmaksızın uygulamayı sosyal medya platformlarında paylaşmak spama neden olur mu? Bunu sadece youtube olarak düşünmeyelim, tiktok veya facebookta olur.
Not: Paylaştıklarım arasında art niyetli birinin uygulamadaki reklamlara sürekli tıklaması ile spama sebebiyet verebileceğini biliyorum, böyle bir şey olmayacağını varsayalım.