Birine gerçekten dönüş yapacaksam bu cümleyi kuruyorum.
Olumlu-olumsuz bir cevap için bile olsa bu cümle kuruluyorsa, taahhüt yerine getirilmeli.
Aksi halde yalan söylenmiş oluyor diye düşünüyorum.
Farkında olmadan, öylesine söylenmiş, laf olsun diye söylenmiş küçük yalanlar, büyük yalanların tohumu oluyor.
Gerek yok.
"Birkaç güne kadar olumlu bir gelişme olursa dönüş yapacağım" bile yeterli aslında. En azından yalan değil.