constantine38 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
3 kere diş taşı 1 defa küretaj yaptırmış birisi olarak söylüyorum, diş taşı temizliği dişleri mahvediyor.
Eskisinden çok daha fazla diş taşı oluşuyor ve daha hızlı sararıyor.
4. gittiğimde 2 kere morfin vurdurarak yaptırabildim. İlk 2 sefer de morfin olmadan yapılmıştı.
Dişe asıl zararı veren şey işlem sonu dişe sürülen o pasta. Mikro seviyede dişleri aşındırıyor ve daha fazla tartar, plak ve leke oluşmasına enden oluyor.
Şu anda diş diplerinde koca koca tartar var. Hal bu ki günde 2 kere fırçalarım.
Kağıt üstünde okumakla diş hekimliği olunmuyor maalesef.
Bir çoğu motorlu diş fırçası kullanın der. Oysa motorlu diş fırçası diş eti ve dişlere büyük zarar verir. Dişleri çizer, diş etlerini kanatır. Trigeminal nevraljiye bile sebep olabilir.
Sanırım herkese tek tek bilgilendirme gerekecek. Birincisi kağıt üzerinde okumakla ilgisi yok aktif olarak sahada çalışıyoruz.

Diş taşı temizliği veya küretaj işlemlerinde el aletleri ile titizlikle çalışıldığında diş minesinde bir çürük başlangıcı veya harabiyet yoksa kesinlikle bir incelme olmaz zaten isteseniz de yapamazsınız.

İkincisi eskisinden fazla değil, ilk durumun ardından doğru teknik ile fırçalama yapmazsanız dişlerin diş eti üzerinde kalan 1/3 kısmında plak oluşumu 24 saat içinde başlar ve 1 hafta sonunda kalkulus oluşumuna geçer.

Diş taşı temizliği veya küretaj işleminde anestezi uygulanıp uygulanmaması sonuçlara etkili değildir.

Diş temizliği ile yapılan polisaj işlemindeki pastaları ben kullanmam, aşındırıcı özelliği olan beyazlatıcı diş macunlarını önermem.

Ayrıca bahsini ettiğiniz otomatik fırçalar öncelikle engelli bireyler için üretilmiştir. Normal hastalarda önermem.

Ayrıca bir başka konu da şu ki trigeminal nevralji ile döner sistemdeki diş fırçalarının bir alakası yok. Trigeminal nevraljiyi bu şekilde bir fırça ile başlatabiliyorsanız özel yeteneklerimiz var demektir 😊

Son olarak her diş yüzeyi temizliği yaptıran bu konuda bilgi sahibi olamıyor demek ki. Teknik konularda bilgi sahibi olunmadan sadece genel geçer soruların cevapları ile bu tarz platformlarda birşeyler yazmak okuyanları da doğru yöne götürmüyor maalesef.