Sadece yazılım , grafik alanı değil . Türkiyedeki her sektörde bu böyle.

Bizim insanımız fiyat kırmayı sever , indirimi , kampanya görse gözü döner.
Yeri gelir Pazarlık yapıp , normal fiyatından daha yukarıdan alsa bile mutlu olur

Fiyat kırmak için yapacağı şey karşı tarafın işini basitleştirmek bu sayede fiyatı kıracağını düşünür. Ben yapardım vaktim yok , 2 Dk'Lık iş , 5 dk hallediver , basit bir iş , bunu yapmak zor değil vs vs gibi şeyler yazar.

İşi kalitesine göre değil fiyatına ve bazen'de süresine göre değerlendirir. Eğer sen çok iyi bir yazılımcı olarak bir çok kişinin 1 günde yapacağı bir işi 10 dk'da yaptıysan o işten 1 günlük para istediğinde sana kötü gözle bakılır.

Önümüzdeki süreçte bu tarz durumlar daha çok artacaktır , ekonomik baskı bunu tetikleyecektir. Bu yüzden çok fazla kafaya takmayın aşırı problemli müşterilere ya bakmayacaksınız yada daha çok fiyat verin.

Sıkıntısız müşteriye bir işi 5000 TL'ye yapıyorsanız
Sürekli bir şeylere bahane bulan kişiye 8000 TL diyin.
Kaybettiğiniz süre telafi olmuş olur.