Hocam Mayıs'ta bedelli yaptım geldim Geçen sene Aralık ayında 80k₺ olarak yaptım ödemeyi Mayıs ayını seçip gittim ve benimle birlikte bazı askerlik yapanlar yaklaşık 1 sene önce yatırmışlardı parayı 55k falandı galiba benim gittiğim zaman asgari ücret 8k falandı yani 80k yatıran birisi için 10 asgari ücret bir ay sonra ise 11k oldu yani 8 asgari ücret orada tabi hiç asgari ücretli çalışan yok %70 memur %25 mühendis %5 serbest meslek(esnaf vs) ve bu insanların hepsinin 6 aylık maaşı, yatırdıkları paranın çok çok üstündeydi çünkü maalesef ülkemizde enflasyon var yani siz 120k yatıracaksınız evet ama yaklaşık 1 yıl sonra gideceksiniz o zaman 120k sizce ne kadar değerli olacak? Bunu düşünmeniz gerekiyor. Tecrübe ve yaşananları sormuş bazı arkadaşlar sabah 6 da kalkıyorsunuz yemek vs yiyip 7-8 gibi eğitimlere başlıyorsunuz bir öğle molası sonra tekrar eğitim akşam 5 de bitiyor (bizde 2 kere gece egitimi olmuştu onda da akşam 7 gibi geliyorsunuz tekrar 2 saat eğitim yolluyorlar) 28 gün boyunca bunu tekrarlıyorsunuz. Her ilden ile her bölükten bölüğe değişiyor tabi ama genel düzen bu şekilde okulda eğitim verir gibi size eğitimler veriyor. Eğitimler de tekmil vermektir vs. son 1-2 hafta zaten yürüyüş provası oluyor her gün yemine hazırlanıyorsunuz. Telefon vs sokanlar vardı ama önermem bir ay kafanızı dinleyin tuşlu telefon ile takılın yeter. Son olarak değer mi derseniz fazlasıyla değer 6 ayı sadece para gözüyle bakmayın 6 aylık zaman kaybı da demek çünkü insanlarla tanışmaktan başka hiç bir faydası yok.
(Bunları askerlikten nefret eden biri olarak değil her zaman askeri okullarda okumak isteyen biri ve hayatımda bazı önemli dönemler olmasa en büyük hayali asker olmak isteyen birisiydim.)