Bu cevap, konu sahibi tarafından kabul edilebilir bir cevap olarak işaretlendi.
Hocam size özelden durumuda izah ettim.
Ben cadde de gittiğim ve yolu yarıladığım için haklı benim olmam gerekmez mi?
Polis tutanağında dahi benim bulunduğum konumum cadde. Diğer araç sokak arasından çıkıyor.
Ben yolu yarıladığımda hızım yavaş olduğu ve karşı taraf çok hızlı geldiği için beni yakalıyor ve çarpıyor.
Tamamen şahsi düşüncem "Ne olmasaydı bu kaza olmazdı"
Sokak arasında hız sınırına uysaydı ve ben yol ortasına kadar çıktığım için üstünlüğün bende olduğunu bilseydi kaza olmazdı.
Kaza raporunu inceledim. Verdiğim 2. senaryoya göre kusur dağılımı yapılmış. Karayolları Trafik Kanunu'nda cadde ya da sokakların birbirine geçiş üstünlüğü yoktur. Yani kimin caddeden kimin sokaktan çıktığının önemi yok. Şöyle düşünün; oraya yabancı birinin o yolun cadde mi sokak mı olduğunu bilmesi mümkün değil. Bakacağı ilk şey trafik ışıklarıdır, yoksa trafik levhasıdır, yoksa sağdan gelene yol vermesi gerektiğidir.
Siz ne kadar yavaş da olsanız, kontrolsüz bir kavşağa geliyorsanız durmanız ve yolun durumunu kontrol etmeniz gerekirdi. Tabii aynı kural diğer araç için de geçerli. Eğer siz onun solundan değil de sağından geliyor olsaydınız, aynı yazıları onun için yazıyor olacaktık. Tekrar geçmiş olsun.