Eğer yargı yoluna başvuracak iseniz süreci size kısaca özetliyeyim;
1-başvuru dilekçesi hazırlayıp nöbetçi sulh hukuk mahkemesine başvuruyorsunuz (karşı taraf olarak petrol firması gösterilmeli)
2-Bilirkişi araç üzerinde inceleme yapıp yakıttan kaynaklı bir problem ise bunun masrafını belirleyecek
3-Siz aracı yaptıracaksınız
4-Ödeme olmaması durumunda Bu rapor ve kararı ilamsız icra olarak icra takibi yapacaksınız. Sulh Hukuk Mahkemesinin verdiği bu karar ve bilirkişi raporu tespit niteliğinde olduğundan karşı yanca itiraz edilebilir, konu genel mahkemelere yani asliye hukuk mahkemesine taşınabilir.