Bu arada psikolog veya psikiyatrist olmadığım için ahkam kesmem doğru değil fakat kendimden de çevremden de şunu söylemem gerekiyor ki depresyon, agresiflik gibi şeylerde hayata veya insanın sevdiklerine karşı olan tutumu genelde bir hareket veya bir olay ile oluşmuyor. Benim gibi içine atıp kendisini rahatsız eden şeyleri belirli bir seviyede dile getiremeyen, tartışamayan ve rahatlayamayan insanlar içinde biriktire biriktire, zihninde son küçük bir olumsuz davranış, dokunuş ile hayata veya çevresine karşı aşırı kırgın veya sinirli bir moda girebiliyor.
Kendimde, çevremden de benim gibi normalde benim gibi kendisini rahatsız eden şeyleri yeri geldiğinde normal bir dille tepki gösteremeyip içine atan insanların öfke patlamaları veya psikolojik değişimleri bu şekilde ne yazık ki çok agresif veya ağır depresyona vesile olacak şekilde içe kapanık bir moda sokuyor insanı. Aynı şekilde yakın çevremde bizimde farkında olmadan sürekli manevi - soyut bir şekilde incittiğimiz bir insanda kendisini hiç sevmediğimizi düşünecek kadar ağır depresyona girmişti. Aynı sorunu yıllar sonra bende farkında olmadan yaşadım ve yıllarca düzenli görüştüğüm insanları kendimce bardağı taşıran son damla denilecek şeylerle en depresif ve , asabi olduğum dönemde uzun bir süre hiç görüşmeyerek kalıcı bir şekilde hayatımdan çıkarmaya çalışma gibi davranışlarda bulundum.