NANOTEK adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Merhaba hocam, hayırlı günler, sanırım siz yazımı yanlış anladınız.

- İyzico (ben dandik firma ayzcam) iptal/iade işlemi için kendilerinin hesabına yani dandikfirmanın ibanına para göndermemi istedi
- bakiye eksik değildi 10k dan fazla bakiye vardı hesapta
- müşteri satın aldı eertesi gün iptal etmek sitedi bakiyeside iyzicoda duruyordu ve iptal edemedim bu dandik firma ilaki tüm parama bloke koymak istiyordu 300 tl için 10k+ tutarı bloke etmek istiyordu
- bu dandik firmayı bir yıldan fazla kullandım o kadar satış yaptım ilk kez bir müşterim yanlış paket aldığı için iptal etmek zorunda kaldım onuda bu dandik firma beni deli etti sinir hastası etti, tüm prestijimizi ve müşteri memnuniyetimizi yerlebir edecekti...

SİZ SİZ OLUN BU DANDİK FİRMA İLE ÇALIŞMAYIN ŞUAN PAYTR KULLANIYORUM HİÇBİR SORUN YAŞAMADIM DAHA VE ERTESİ GÜN PARAM HESABIMDA...

Hocam konuyu okumanızı tavsiye ederim
değerli yorumunuz için teşekkür ederim...

iyi forumlar dillerim...
Hocam konuyu okudum, aslında doğru anlamışım da benim anlamadığım buradaki problem ne Şimdi doğru anlamamış mıyım?
Örnek üzerinden gidiyorum;
-İyzico hesabınızda 10.000 TL Bakiye var, satıştan geldi ve blokeli bu tutar.
-Bu 10.000 TL'lik ödemeyi yapan müşteri değil, başka bir müşteriniz (Daha önce sipariş vermiş olan müşteriniz) iade istiyor ve bunun tutarı 300 TL.
-İyzico'da diyor ki hesabınıza bakiye yatırın.

Burada problem nedir? Bu sistemin aynısı PayTR'de de var. Bence biraz peşin hükümlüsünüz. PayTR'de bakiye için bizim hesabımıza para gönderin diyor. Şimdi mantıken hesap ederseniz zaten o 10.000 TL'nin iyzico'da kalma sebebi bloke. Güvenlik. Yani o parayı güvende tutup itiraz gelecek mi gelmeyecek mi bakıyorlar. O blokedeki parayı siz başka müşteriye iade edebilecekseniz ne anlamı var o blokenin? 300 TL için demişsiniz de 1 TL için de olsa bir şey değişmez. Bakiye yetersiz ise yetersizdir hocam

Şöyle düşünün o zaman iyzico paranıza bir hafta bloke koyuyor FARAZİ Konuşuyorurm tamamen örnek üzerine siz de dolandırıcısınız. İyzico'da kendi kartınızla kendi mağazanızda 10.000 TL işlem yaptınız. Sonra 10.000 TL'de dolandıracağınız adamdan aldınız, sonra o para iyzico'da blokedeyken nasılsa o bakiye var iyzico da izin veriyor siz o parayla kendi kartınızla yaptığınız işlemi iade ettiniz. Ne oldu bu para size gelmiş oldu siz bloke süresini beklemediniz. Yani mantıken uygulanan sistem doğru.