SenDemle adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Siz alıcı olarak düşünüyorsunuz. Ancak pazaryerleri haricinde alışverişte çok ciddi rakamlarda dönüyor.

Satıcı olarak Trendyol ve diğer pazaryerlerinde inanın uzun vadede kar ettiğinizi zannederken zarar etmeniz çok olası. Hele hele giyim, ayakkabı, aksesuar gibi konularda iade oranı çok fazlayken kar etmek gerçekten çok zor. O kadar fazla arkadaşım var ki bu konudan şikayetçi. Müşteri almış, kullanmış, giymiş son iade gününde iade ediyor ve trendyola satıcı derdini anlatana kadar iade onaylanıyor! Daha sonraki süreçte satıcı o ürünü nasıl satacak tekrar? Bu gibi konuları düşünerek bence eğer bir marka oluşturmak istiyor ve uzun vadeli bakıyorsa bu işe kesinlikle kendi web sitesine ağırlık vermeli. Evet Trendyolu ve diğer pazaryerlerini tamamen terk etsin demiyorum ancak kendi web sitesine reklam ve diğer yöntemlerle ağırlık vererek marka bilinirliğini artırması mantıklı bir hareket olacaktır bence.
Bana trendyolu anlatmayın hocam. Bizim trendyol da haftalık oetalama 33 35 kargomuz var. Ürün söyleyemem ama tek parça. Fason olarak 22 tl den urettirip 429 tl den satiyoruz. 350 370 kar kaliyor. Hatta kardesimin kendi tasatlayip, formulize ettigi organik bitkisel zayiflama çayı.