SEOmuhendisi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
dostlar selam


hizmet ya da ürün satan, bu konuda ilanı olan arkadaşlar neden bahsettiğimi çok iyi anlayacaktır.

mesela bir ilan açıyorsunuz, içeriğinden teslimine, ödemesinden garantisine her türlü bilgiyi, şartı vs. yazıyorsunuz. o ilanla ilgili sadece "detaylı pm", "detaylı bilgi alabilir miyim?", "konuyla ilgili bilgi verebilir misiniz? gibisinden bir mesaj alıyorsunuz.

bunlara nasıl dönüş yapmak lazım =) çünkü ben, bana çok mantıklı gelen "ilanda içerik, fiyat ve diğer şartlarla ilgili detaylı bilgi mevcut, ancak cevabını bulamadıgınız spesifik sorularınız var ise iletin yardımcı olayım" gibisinden yanıt veriyorum ve zaten %99 o mesaja dönüş olmuyor.

Bu dönüşü de sırf nezaket bende kalsın ve de adam ilan açmış mesaja dönmüyor diye tribe girmesin diye veriyorum. Yoksa zaten bir ilana hiç bakmadan o mesajla dönecek adamın %100 ticaret için değil, laf olsun diye yazdıgını düşünüyorum. Ticaret yapacak adam ilgilenir, okur, bakar, inceler, varsa sorusu net bir şekilde sorar.

Bir de şeyi anlamıyorum, yahu sen bir manava gidip, bana bu domatesle ilgili detaylı bilgi ver diyor musun yani domates zaten ortada kalitesi de, fiyat da, rengi de, kokusu da, vs.vs... hani nerenin domatesi falan dersin anlarım da bana domatesi anlat demezsin mesela.

Peki dijitalde ne değişiyorda insanlar ilanlara böyle yaklaşıyor?

Çünkü 1 değil, 3 değil, 5 değil... çok fazlalar

Siz ne düşünüyorsunuz?

Açılan konularda "Detaylı bilgi" konu hakkında farklı bir bilgi birikimi yada benzer bir bilgi birikimi varsa sorulmak amacı ile sorulur. Siz belki yazıyorsunuzdur konularınızda ama başkası yazmıyor. Bırakın detayı detayın ne olduğu bile bilen yok. r10 üzerinden en az benim gördüğüm ve gözlemlediğim başkasının paketleri ile iş yapıp, kendisi yapıyormuş gibi görünüp, iş alan çok olduğu için ister istemez. " Detaylı Bilgi" kelimeleri kullanıyoruz. Yada " Bilgi alabilirmiyim" gibi