O paraya alınacak ya da yapılacak bir karavanda yaşamak pek mümkün olmaz.
Ayrıca öğrencilik hiç mümkün olmaz. Karavanın amacı o değil.
Karavan yaşamı zahmetli bir yaşam ve ancak yeni yerler ve değecek mekanlar görürsen o sıkıntılara katlanılır.
Yoksa şehrin içinde karavanın zahmetine katlanmak bir kaç ayda yorar.
Hele hele üniversite öğrencisinin derslerini yıpratmaya başlar.
Karavanda elektrik, su, atık su çok kısıtlıdır.
Isınmak için webasto kullanılır, mazot yakar mazotun litresi 36 oldu.
Daracık bir alanda yaşanır, karavan su alır sürekli bakım ister.
Öyle 400 bine de karavan yok artık. Ancak çekme karavan bulabilir.
Onu da tanıdık bir eş dostun evinin yanına garajına arkasına çekip uzatma ile elektrik ve su takviyesi alınabilirse denenebilir.
Güzel hayaller ama işin zahmeti ile karşılaştıkça karavan almak yerine bir ev arkadaşı bulup kirayı paylaşıp evimde otursaydım diye pişman olur.
Yine de çok ısrar ederse, 250-300 bin civarı bir ticari kamyonet bulup üzerine 250-300 civarı bir monoblok çekme karavanın yürüyen şasesini çıkartıp koydurabilir.
Karavan hayatı şehir dışında doğada aracın içine yatmaktan yatmaya girildiğinde güzeldir.
Şehir içinde karavanın içinde sıkışıp kalmak insanın psikolojisini bozar.