Müşteri sorar diyen bilinçsiz arkadaşlar çıkmış.
Bedevi toplumunda yaşadığımız için garip şeyler insanlara normal gibi geliyor.

Hiç bir müşterinin bir malın maliyetini sorma hakkı yoktur.
Satıcı size fiyat vermeden ya da pazarlık ederken size gelirinizi soruyor mu?
Senin evin araban bankasa birikmişin var mı diye soruyor mu satıcı da siz satıcıya maliyetini karını soruyorsunuz?

Bu terbiyesizliktir. Bu Türk insanının medenileşememeeinden lonca kafasında olmasından kaynaklanır.

Bir ürünün ya da hizmetin maliyet ticari sırdır.
Hiç bir satıcıya maliyetleri ya da kar marjı sorulmaz.

Fiyatı sorarsınız, fiyatı beğenmiyorsanız pazarlık edilebilecek bir pay varsa siz kendi fiyatınızı önerirsiniz ortak noktada buluşursanız alırsınız.

Yok fiyat pahalı geldiyse daha uygun fiyat vae mı diye piyasayı araştırırsınız.

Ama insanlara maliyetini karını sormazsınız.
Bu terbiyesizliktir.
Satıcılar size günde kaç paket sigara içiyorsun, bordron ne kadar diye soruyorlar mı?

Bir mal alırken kendinizi maliye müfettişi falan sanmayın. Siz müşterisiniz. Alışveriş yaparken maaş bordronuzu geçen seneki vergi lehvanızı beyan etmiyorsanız satıcıdan ürünün maliyetinin hesabını da soramazsınız.

Medeni ülkelerde bir ürünün maliyetini sadece satıcı ve maliye bilir. Maliye de bizim ülkemizdeki saçmalık gibi enflasyonla mücadele için ceza kesmek için değil net karı hesaplayıp vergi almak için bilir.