Üstad.... şirket küt diye kapatılmıyor. sadece pasif konuma alıyorlar, kapatma başvurusunu veriyorsun ve öylece 5 sene bekletiyorlar. En azından benim zamanımda öyleydi. olsa olsa süre uzamıştır. vergi incelemeleri ve cezalar hep 5 sene sonra gelir. özellikle böyle yapıyorlar ki geriye dönük cezalar işletebilsinler. Vergi dairesi mükellefine daima tuzak kurar unutma. bu 5 sene süresinde fatura kesmiyorsun, para alıp vermiyorsun ama boş beyanname dolduruyorsun diye biliyorum. belki muhasebeciler daha az para alıyordur ama alıyorlar. Tekrar söylüyorum bunlar 10 sene önce ben limited şirketi kapatmaya çalışırken böyleydi. Bu arada bildiğim kadarı ile fatura kesersen kapatma olayı ortadan kalkıyor ve şirket tekrar aktif oluyor. Şirketi kapatmak yerine hisseleri devretmeye çalışmamın sebebi tamamen buydu.

Bizde vergi "yakaladığı" noktada kesildiğinden, sen de bu olaya vergi dairesinde dahil olduğundan ceza'ya yer bırakmayacak şekilde tüm evrakları düzenli bırakmanı öneriririm. aklına gelmeyecek sebepten 5 sene sonra bir kilitlerler ki inanamazsın. 10 liralık yemek fişi kdv'si yüzünden ağlatırlar adamı, bir ceza, o cezaya bir faiz işletirler gözlerin yerinden fırlar.

şahış şirketlerinde de benzer bir durumun olduğunu düşünüyorum, ama bilmiyorum. Çünkü burada maksat "artık vergi alamayacağı adamz son bir defa itelemek".

Aman diyeyim... dikkatli ol... devlete para lazım olursa ve vergi dairelerine "para toplayın" yazısı giderse herkesin peşine düşerler...