Araştırmadan almayın diyerek olayı bağlayayım. Sebebine gelince kentsel dönüşüme girecek evde örneğin 5 kat var ve 2 daire üzerine inşaa edilmiş. Bu durumda 10 dairenin yeni yapılacak binada hakkı olacak. Yeni yapılacak evde müteahitin de %50 ile işi yaptığını düşünün. Bu durumda da yeni binada 10 kat maliklerinin 10 de müteahittin hissesi var gibi düşünün. Yani sizden gidecek olan 1 dairenizin yeni yapılacak binada daire sayısı en az 20 olması lazım ki size 1 daire düşsün durumu oluşuyor