Dostlar merhabalar.
Anakartım;
GIGABYTE B550M DS3H 4733MHz(OC) DDR4
Ramlerim ise;
CORSAIR 16GB (2x8GB) Vengeance LPX Siyah 3600MHz CL18 DDR4 Dual Kit Ram
İşlemci;
Ryzen 5 5600x
Sorun şurada, ramler 2333 mhz ile çalışıyor. Ne yaptı isem yükselmedi. Bios güncel değildi güncelledim. (Zaten yeni gelmiş yeni sürümü)
Biostan xmp profilini değiştirdim
O da olmadı xmp profilinde mhz bölümünü elimle 3600 e getirdim.
Hatta acaba ramleri yanlışmı taktılar diye kontrol ettim o da doğru.
Fakat mhzlerde değişme olmadı.
Extra olarak ben biostan xmp açtığım zaman, pc yi yeniden başlatınca 5-6 kez hızlı şekilde açılıp kapanıyor ondan sonra açılıyor pc.
Sanki marş basmayan araç gibi.
Ana kartımın uyumsuz olduğunu düşünmüyorum ki ortada zaten orta segment bir anakart.
Bu tarz birşey başına gelen var mı? Yoksa direkt ramlerde mi sorunu aramalıyım? Ona göre yarın aldığım yere göstereceğim çünkü. Alalı henüz 1 ay oldu.