Sıcaklık ölçümü sistematik olarak son 100 yıl civarı yapılıyor ondan önceki dönemlere ait kayıtlar yok. Bin, on bin sene önce bundan sıcak dönemler olmuşta olabilir olduğuna dair ispatlar da mevcut, bunlar uzun döngüler son 20-30 seneye bakıp iklim değişti denemez. Çevreye çok zarar veriliyor ama iklim değişimi denen şey pek bilimsel de değil, en azından herkesin üstünde anlaştığı bi konu değil. Orta çağ da çok soğuk dönemler olmuş 10 sene civarı bunlar yazılı kayıtlı, tarımı vurmuş kıtlık olmuş vs. ona bakarak ta dünya soğuyormuş dememiz lazımmış o dönem yaşasak.