Kredili ürün ödeme alışkanlıkları KKB puanının %40 civarını oluşturuyor diye biliyorum hocam. Yani puan yükseltmek ve ilerde kredilerinizin yükselmesi için iyi bir yöntem. Bana 5 yıl önce kredi kartı bile vermeyen bankalar istisnasız her gün kredi çekmem için beni arıyor ve piyasa koşullarının çok altında faizlerle kredi teklif ediyorlar. Bunu nasıl sağladım? İlk etapta teb bankasına 2.000 tl para yatırıp, 1.000 TL'lik kredi kartı başvurusunda bulundum, daha sonra vakıfbank bana 1.500 TL'lik bir kredi kartı sundu, onu aldım. Sürekli olarak düzenli ödedim kart borçlarımı, en son pandemi kredisi (5.000 TL) çektim hem vakıfbank hem de tebden. Düşünün, daha bu 5.000 TL kredi bitmedi, ayda 180 TL civarı ve 24 ay vadeliydi, 2 ay falan kaldı. Bu krediler bitmedi ama şu an vakıfbank kart limitim 250.000 TL ve TEB kartı yıllık kart ücreti aldıkları için 30.000 TL limit civarındayken kapattım.
Ben sizin yerinizde olsam, (kesinlikle yatırım tavsiyesi değildir) 1.000 TL'yi çekip dolar veya euro'ya çevirirdim. 3 ay boyunca sürekli her ödeme günü geldiğinde belli miktar dövizi bozdurup borcu öderdim. Bu arada döviz yukarı yönlü bir değişim göstereceğinden (öyle zannediyorum), faizi, anaparanız karşılayacak duruma gelecektir. Gelmesede zarar minimuma inecektir.
Kısacası bankanın parasıyla hem bankanın borcunu ödeyecek, hem de kredi puanınızı yükselteceksiniz.
Ama dediğim gibi, yatırım tavsiyesi değildir. Ben olsam böyle yapardım.