kedilerden bulaşması zor, bu açıdan sokak köpekleri daha riskli.
kediyi takip edebiliyorsanız bir hafta evinizde vs tutmanız lazım. yeğenlerimin başına gelmişti, sokak kedisi evin bahçesine girmiş, yaşları küçük olduğu için kediyi kızdırmışlar, kedi ikisini de çeşitli yerlerinden tırmalamış, bir tanesinin eli diğerinin bacağında ufak bir yer kanamış. 3 gün kadar kediyi bahçede tutmaya çalıştılar ama mesai okul vs için evi boş bıraktıkları ilk anda kedi kaçıp gitmiş, bu şüpheden dolayı 4. gün iki yiğenime de aşı yapıldı. Nasılsa olmaz denilecke bir durum değil, ihmalin sonucu ölüm çünkü.
ancak şöyle bir gerçek de var. eğer elinizde hiç yara yoksa ve kanama olmadıysa kuduz bulaşması pek olası değil. Bunu da bir doktor söylemişti. Kedinin tırmaladığı yerde hafif de olsa eskiden kalma bir yaranız varsa kesinlikle aşı olmanızı tavsiye ederim.