Merhabalar,
Yaklaşık 1 yıldır en az 40 firmadan vds almışlığım var. Benim vdslerin yapısı hakkında bir bilgim olmadığı için bir konuyu anlamakta güçlük çekiyorum. Kimse beni yanlış anlamasın, sadece öğrenmek için soruyorum.
Ben her VDS aldığımda yazdığım 2 komut var. apt update && apt upgrade -y
Şu kodu yazdığımda bile bırakın vds in performansını, upgrade ederken bile hata alıyorum. En sık aldığım hata, lock-frontend . sırf bu konu yüzünden hem ben ticket ile uğraşıyorum, hem firmanın teknik desteğinin vakki boşa gidiyor. Bir firma güncelleme bile yaparken hata veren isoyu neden otomasyona ekler, benim aklım almıyor. Lütfen biri beni bu konuda aydınlatsın.
Merhaba, ya yetkisiz işlem deneniyor ya da halihazırda bir işlem apt'ı kullanıyor(unattended-upgrades de dahil)
Kurulumdan 15 dk sonraya kadar sürebilir genel imajlarda ama rastgele anlarda bunu rootla yaşmak çok olağan değil.