AnaBayin adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Yani bu ne demek üstad
herkes birden faizin %30 %40 lara çıkması gerektiğini düşünüyordu ama bu yanlıştı bana göre. Çok sert çıkışlarda piyasaya güven vermez. Kaldı ki ülkemizde kredi çekmeyen adam sayılıdır ticari krediler olsun bireyseller olsun faizin birden 30-40 seviyelerine gelmesi demek bankaların batık pozisyonuna girmesi demekti. Mehmet Şimşek bu karar öncesi bütün banka genel müdürleriyle görüşmeler yapmıştı. %15 faiz bu işin başlangıcı demek. Ekonomi tek bir nokta üzerinden toparlanamaz zaten sadece faizi yükseltmekle işler düzelmez. Şimdi başlangıcını yaptılar ve ilerleyen dönemlerde faiz en az %40 lara kademeli olarak yükseltilip yabancı yatırımcıyı çekmeye gayret edecekler başka çıkış yolumuz yok zaten.

Providers adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
dolar düşer mi
dolar bu kararla düşmez, kademeli artışlarla ve yabancı yatırımcı teşvikiyle zamanla düşeceğine inanıyorum doğru adımlardan vazgeçilmezse şayet.