herkes birden faizin %30 %40 lara çıkması gerektiğini düşünüyordu ama bu yanlıştı bana göre. Çok sert çıkışlarda piyasaya güven vermez. Kaldı ki ülkemizde kredi çekmeyen adam sayılıdır ticari krediler olsun bireyseller olsun faizin birden 30-40 seviyelerine gelmesi demek bankaların batık pozisyonuna girmesi demekti. Mehmet Şimşek bu karar öncesi bütün banka genel müdürleriyle görüşmeler yapmıştı. %15 faiz bu işin başlangıcı demek. Ekonomi tek bir nokta üzerinden toparlanamaz zaten sadece faizi yükseltmekle işler düzelmez. Şimdi başlangıcını yaptılar ve ilerleyen dönemlerde faiz en az %40 lara kademeli olarak yükseltilip yabancı yatırımcıyı çekmeye gayret edecekler başka çıkış yolumuz yok zaten.
dolar düşer mi
dolar bu kararla düşmez, kademeli artışlarla ve yabancı yatırımcı teşvikiyle zamanla düşeceğine inanıyorum doğru adımlardan vazgeçilmezse şayet.