İnsanların memur olmak istemelerinin nedeni maaşlarının güzel olması değil.
İş garantisi, sosyal haklarının tam olması ve çalışma koşulları.
Özel sektörün %80'i işçileri asgari ücretle çalıştırır, 8 saat mesai yerine 9-10 saat mesai yaptırır, sosyal haklarını eksik verir, ve iş garantisi yoktur.
Biraz yaşlanıp sık sık hasta olmaya başladın mı kapının önüne koyarlar.
Siz emekliliğin 65 yaşına çıkarıldığı bir ülkede 50 yaş üzerindekilerin nasıl iş bulacaklarını ve çalışacaklarını hiç düşünmüyorsunuz.
Devlette çalışan adam hasta oldu mu raporunu alır iş yerine verir tedavisine devam eder.
Özel sektörde bir senede 3-4 hafta tedavi için rapor alan adamı tazminatını verip kapının önüne koyarlar o yaştan sonra iş bulamaz emekliliğini bile alamaz.
Tamam hocam dedik zaten iş garantisi olsun sadece diye, niye açıklama yaptınız anlamadım.