Selamlar,

Daha evvel birçok kişi nitelikli trafiğin sitemizin SEO süreçlerine gollük paslar attığını söylemişti.

Nitelikli trafiği elde etmenin temelde iki yolu var:
  1. Ücretli: Reklam kampanyaları (Google ads vb.)
  2. Ücretsiz: Sosyal imleme (Facebook, twitter, pinterest, tumblr, reddit vb.)

Biz ücretsiz kısımdan ilerleyeceğiz başlıktan da anlaşılacağı üzere, ancak bu faaliyeti sırf çok üyesi var diye Facebook veya Twitter sınırlı tutmamak gerekiyor...

Nitelikli global trafik için neden Reddit?
Sorunun cevabı oldukça basit, Reddit'in kanalları diğer sosyal medya ağlarına göre daha aktif ve konuyla ilgili insanlar tarafından kullanılıyor.

Gidiyorsunuz 100 K bir Facebook grubunda post paylaşıyorsunuz, üyelerin %80'i hayalet hesap. Ben şahsen en son ne zaman Facebook'a girdiğimi hatırlamıyorum mesela.

Twitter'da hashtag'lere çalışma yapıyorsunuz, twitte link olunca algoritma geriye atıyor. (Sızan verilerde bizzat yazıyordu.)

Ama Reddit öyle değil. Çok çok kanaldan banlanırsınız. Ki Reddit hesabı açtıktan sonra mail onayı olmadan bile paylaşım yapabiliyorsunuz.

E daha ne olsun?

İster langır lungur spamlayarak (Sürekli yeni hesap açmanız gerekebilir.), ister organik bir şekilde içerik pazarlama yaparak Reddit üzerinden nitelikli trafik çekebilirsiniz.

Türkçe için çok kasmadım ama global tarafların kayda değer bir getirisi var.

Bonus: İşi otomasyona bağlamak isterseniz Reddit botları da var. Ama ben kullanmıyorum, şu an için gerek duymuyorum...