dostlar selam
dün ve bugün gençler için çok önemli, pek çogunun her ne kadar sistemi dogru bulmasam da geleceklerini şekillendirecek bir gündü. trendlerde gençlere motivasyon ve moralle dolu bir konu göremedim. eskiden olurdu, abileri ablaları, gençleri motive edecek, moral verecek mesajlar yagdırırdı sınav topiğine. gençler heyecan ve hislerini, hayallerini paylaşırdı, bu forumda çok ciddi bir ögrenci kitlesi varken hele... böyle bir konu olmaması garip.
bugün babalar günüydü. babaların gönlünü okşayacak tek bir kutlama konusu göremedim yine popüler listede. özel günler manyagı değilim elbette, aman allahım forumda nasıl babalar günü kutlanmaz diye tribe de girmiyorum, sadece genel bir durumun bir parça örneği olarak verdim. zira eskiden bu tür konularda insanlar daha duyarlıydı. bu forumda yüzlerce baba var, zaten istisnalar hariç hepimiz de hayatta veya ebediyete göçmüş babalarımızı çok seviyoruz. güzel oluyordu bir kaç hissimizi paylaşacağımız konular.
naçizane 10 yıllık üye olarak, forumda inanılmaz bir duyarsızlaşma ve duygusuzlaşma var. insanalar malesef bir çıkarı ya da para kazanma fırsatı yoksa, harici hiç bir konuyla ilgilenmiyor. bayramda da benzer durum vardı, eski bayramlara göre çok daha sönük geçti bayram tebrik konuları. eskiden popülerde 1 değil 2 tebrikleşme görürdük. Artık malesef r10 bayram indirimi dışında bir konı çıkmıyor. Kısacası, yine bir çıkar meselesi....
geçenlerde yegenime destek konusu açtım. 150 kişi gördü bir kişi yorum atma zahmetinde bulundu konuya. 1 dk ayırıp videoyu izleyip bir destek mesajı bırakmak çok zor değildi. ama lahmacun veriyorum desem 50 lira için, 10 binlik kurumsal plus profiller bile yorum atıyor hemen.
mesela forumda aynı ödülde 2 çekiliş var. birisinde mesaj atmak yeterli, xxx katılımcı oluyor. diğerinde ise 30 saniyelik bir işlem var, instagrama girip takip edip post begenecek. 30 kişi bile katılmıyor. 30 saniye ya, çekilişini geçtim yani forumdan birisinin bir çalışmasını desteklemek adına 30 saniye ayırmak çok mu zor.
bu örnekler arttırılabilir.
burası çok büyük bir forum, haliyle toplumun aynasını tutuyor bize. katılırsınız katılmazsınız, ancak benim tespitim bu yönde. foruma özel değil, toplum olarak inanılmaz çıkarcı, duyarsız ve duygusuz olma yolundayız. sonra forum bitmiş, yardımlaşma yok, destek yok, şu yok bu yok, insanlık ölmüş diye serzenişte bulunmasın kimse. bunu toplum olarak başarıyoruz, siz de bu başarının bir parçasısınız. herkes sadece işine gelen, çıkarı olan konulara ilgi gösterdiği sürece, ortada zaten kar amacı gütmeyen, çıkarsız bir paylaşım da olmaz.
selamlar