Faize bulaşıp da uzun vade de iflah olan görmedim. Er yada geç bi yerlerden o para çıkıyor.
Yani inançlı biriyseniz harama bulaşmayın.
Alın en kötü gram altın yada farklı bir döviz.
Yıllık zaten %20 artıyor en kötü gramda dövizde.
%20 eksik kazanın ama helalinden olsun, kafanız rahat olsun.
Ha inançlı biri değilseniz dert etmemeniz normal. Ama ilerde inancınız değişirse "keşkeler" ile boğuşursunuz.
Bu dini boyutu.
Ekonomik boyutu, paranı sen hariç herkes kullanacak ama ekonomiye hiç bir katkısı olmayacak orada duran paranın.
O parayla riske girip yatırım yapsan kar oranın belki +5 olacak. Hem kendini bişeyler başardığın için iyi hissedeceksin hem vatana millete katkın olacak.
Zaten herkes bu paraları o oranlara faize koysa üretim düşeceği için döviz fırlarlayacak senin aldığın %40 zam olacak gelecek yine elinden gidecek.
Uzun konular. Kısaca faizin her türlüsü başa bela.