@PPuNisHeRR;
Herkes konuyu olumsuz olarak algılamış ama bence açılması gereken bir konuydu ben çok olumlu buldum. Evet içinde bulunduğumuz durumdan hiç kimse memnun değil ancak güzel yanlarını görmeliyiz yoksa yaşayamayız depresif olur mutsuz oluruz. Kesinlikle! Bende tam olarak bunu söylemeye çalışıyorum.
ABD, Almanya, Norveç vs. çok iyi olduğunu bende biliyorum ama ben o saydığın ülkelerde yaşayabilecek miyim? Tamam belki çok başarılı birisi olurum yada ailemden desteğim vardır gidebilirim ama benim mevcut koşullarımda gidip oralarda yaşayamam ki. Almanya'da araba çok ucuz biliyorum ama ben alabiliyor muyum peki? Yapabileceğim tek şey 5 yılda bir gidip sandıkta oyumu kullanmak ki buda işe yaramıyor. O yüzden bu koşullara göre yaşamayı öğrenmemiz lazım. Çevremdeki insanlarda görüyorum ben henüz 20'li yaşlarda birisiyim ama 40 - 45 li yaşlardaki tanıdıklarımı kıyaslıyorum sürekli durumdan şikayetçi olanlar hala da şikayetçi ama çözüm odaklı olanlar şuan zengin sayılırlar.