BesiktasliCocuk adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bugün konuşurken bunu düşündük aslında. Ancak daha çok dropshipping mi yapsak daha temiz olur diye üzerinde tartıştık. Ancak e-ticaret hep aklımızdaydı. Bu konuda size, tecrübeleriniz ışığında, merak ettiğimiz konular hakkında soru sorabilir miyiz hocam?
tabi elimden geldiğince cevaplamak isterim. dropshiping daha az riskli ama yapmaktan hep çekindiğim bir konu. stoklu eticaret candır. bir şahıs şirketi açıp (maaliyeti düşük) maaliyeti düşük ürün de bulursanız her türlü satarsınız. ben 3 grup 40 çeşit ürün 5 renk olarak girdim. 1. en ucuz en basit gözlüklerdi 10tl ye tahtakaleden alıyordum hatta 7.5 a bile aldıklarım vardı bunları trendyoldan 30 35tl bandında sattım. pazarda 20-70tl arası ne yakalarsam verdim. 2. orta grup optik dükkanlarda da satılan yerli üretim gözlüklerdi o zaman 50tl ye alıyordum 130 150tl bandında satıyordum. bunlar optikte 200tl den satılıyordu bende pazarda 150tl den satmıştım. 3. üst grup bunların maaliyeti yüksek olduğu için az çeşit ve az sayıda girdim pazara hiç bir zaman çıkarmadım çünkü hırsızlık ihtimali her zaman için var. hiç bir ürüne kendim sıfırdan liste oluşturmadım tüm ürünler trendyolda halihazırda vardı buybox ına en düşük beni kurtaracak fiyatla girdim yeri geldi tek üründen (2.grup için konuşuyorum) 50tl kazandım yeri geldi 2tl kazandım ama buybox ı salmadım hiç zarar etmeyecek şekilde. 1.grup en ucuz gruptan bazen 5 bazen 50 krş kazandım ama günlük min. 200 300 adet çıkıyordum buy box a sahip olduğum sürece.. hesap yaparken kargo poşeti kutu vs. gibi giderleri de göz önüne koyun. her zaman için x2.25 in altına düşmemeye çalıştım. ortalama x2.50 den sattım hep.