1 hafta kadar önce her yerde gördüğümüz popüler göz hastanelerinden birine gittim.
Akrabalardan biri tedavi görüyordu. Giderken bende ekibe takıldım.
Muayene için sigortalılara 100 TL sigortasızlara 250 TL ücret alıyorlarmış.


Muayene oldum. 12 saat bilgisayar başındayım dedim. Mavi ışık filtresi vs. kullanabilir miyim vs. sordum.
Doktor gözkapaklarında yağ birikmiş gibi bir şey dedi. Ve göz kapaklarının kirpiğin olduğu kısımlara masaj yap
içindeki yağ dışarı çıksın dedi. Özel bir mendil ve 2 damla verdi. Ve poşet çayı sıcak suda ıslat.
5 dakika sonra çıkar. Elini yakmayacak hale gelince göz kapaklarını onunla sil. Hafifçe bastır dedi.


Anladığım kadarıyla ekran karşısında gözlerimi kapatmadığım için kirpik bölgesinde yağ birikmiş.
Her halde o yağ gözlerimi kapatınca gözü besliyordu. Yağ birikince de göz kapaklarımın kirpik bölgesinde
şişlik yapıyordu. En azından teorim bu şekilde.


Sabah uyanınca 3 - 4 saat bile geçse yeni uyanmış gibi gözlerim şiş oluyordu hep. Buradan yola çıkarak
ekran karşısında gözlerimi kapatmıyorum. Uyurken de gözlerimi açmıyorum. O nedenle hareket
olmadığı için yağ salgılanmıyor ve orada kalıyor. Buda şişlik yapıyor sonucuna vardım.


Asıl beklemediğim etkiye gelirsek. Akşam yatmadan önce mendille gözlerimi sildim. Hafifçe bastırdım.
Ve sabah kalkınca gözlerimi çok rahat açtım. Ve yataktan her zamankinden daha kolay çıktım.


Önceden gözlerim kapanıyordu sabah kalkınca. Uyanamıyordum. Galiba gün boyu ekran karşısında kalmak
ve sonrasında uyku söz konusu yağ miktarını çok arttırıyor ve göz kapaklarımı açtırmıyor.
Masaj yapınca da yağ dışarı çıktı ve gözlerimi sabah rahat açabildim. En azından gözlemlerim bu şekilde.


1 haftadır mendili kullanıyorum ve masaj yapıyorum. Aynı etkileri gördüm. Muayene, mendil ve günlük kullanım damlası
toplam 500 TL ödedim. Devlet karşılarsa daha ucuz oluyormuş. Üşenmeyip doktora gitmekte fayda var.
Belki de hepimizin ortak probleminin çözümü sandığımızdan çok daha basittir.


Gözlüğü daha almadım. Alınca onun içinde konu açarım. 0,25 yazdı doktor. Mavi ışık filtresi uygulat dedi.
Atasun dan almayı düşünüyorum. En ucuz çerçeve, iş görür özellikli bir cam ve mavi ışık filtreli ile 750 TL
ye geliyor yaklaşık. Başka tavsiyesi olan varsa yazarsanız memnun olurum.