WSL 2 Değil. 1 De Bir türlü systemctl yapamadım. Ücretli ücretsiz destek olabilir misiniz
Merhaba.
Windows WSL1'de systemctl komutunu kullanmak maalesef mümkün değildir. Çünkü WSL1, Linux çekirdeğini simüle etmek için bir ara katman kullanır ve bu ara katman, systemd gibi bazı sistem araçlarının doğru şekilde çalışmasına izin vermez. Bu nedenle, WSL1'de sistem yönetimi işlemleri için farklı bir yöntem kullanmanız gerekebilir.
Bununla birlikte, WSL1'de birçok Linux komutunu kullanabilirsiniz. Örneğin, paket yöneticisi olan
apt-get kullanarak sistem araçları kurabilirsiniz. Ayrıca, WSL1 ile birlikte gelen diğer sistem araçlarını da kullanabilirsiniz. Bunlar genellikle service komutu veya /etc/init.d dizini içindeki betikler aracılığıyla yönetilir.
WSL2'de ise,
systemd ve systemctl gibi sistem yönetimi araçları desteklenmektedir.