Merhabalar hocam selamlar bir çok olasılık mevcut ancak ben size 1 yıllık kedi deneyimimle bir kaç tavsiye , öneride bulunayım.
Öncelikle bir yıl dedim fakat 10 yıl besleyen bir çok kişiden daha fazla araştırmam ve deneyimim olduğuna eminim.
1- Kedi kumu
Bazı kedi kumları anti alerjen maddelerden dolayı kedilerde kaşıntı , yara , kızarıklık yapabilmektedir. Kediler en özet tabirle çok huylu canlılardır. Bu konuda kullandığınız kumun kaliteli olduğundan ve en azından 3 günde bir içerisini temizlediğinizden emin olun. Sürekli kumu sıfırlamakta önerilen bir şey değildir. Düzenli temizlenip ekleme yapmak daha çok tavsiye edilmektedir.
2- Kedi temizliği
Kediler dilleriyle , tırnaklarıyla ve ağızlarıyla kendilerini temizlerler. Bu bildiğimiz bir şey zaten. Fakat bir kedi dili yerine dişlerini kullanarak ve sürekli olarak temizleme yapma gayretindeyse bu dış parazit veya pirelenme işareti olabilir. Kontrol etmenizde fayda var. Kedinizin temizliği için düzenli tarama'' taramaya izin vermeyen agresif kediler için tarama eldiveni '' önerebilirim. Birde 10-15 günde bir kedinizi silebileceğiniz köpükler var.
3- Mama ve Su
Yavru kediler alerji ve dış etkenlerden reaksiyon almaya çok meyillidir. Zaten ırk bir cinse sahipse doğuştan bağışıklık problemleri yaşayabiliyorlar.
Bu yüzden mama seçiminiz en azından orta sekment ve üstü olmalı. Ve suyunu tüketse de tüketmese de en az 3 günde bir yenileyin. Kediler suyu sadece içmek için değil dillerini temizlemek içinde kullanıyor. Haliyle su bakteri üretebilir ve bundan rahatsız olup içmeyi kesebilir. Kedi sık sık su tüketmezse cildi kurur buda onu rahatsız eder. Ayrıca böbreklerine de zarar verir.
Çok fazla detay var hocam ben başlıca olabilecek etkenleri ilettim.
Kısacası düzenli tarama , kum ve mama olarak bir değerlendirin.
Anne sütü yada emme isteği olarak bakmadım konuya. Çünkü bu bir sorun değil. Ben sorun olabilecek detaylara değindim.