Merhaba,
şimdiye kadar çevremde bir kaç kişi tekstil üzerine pazar yerlerinde satışa başladı ve bir kaç ay veya yıl gibi bir sürede tutunamayıp çıktılar. Dışarıdan her ne kadar tedarikçi bul, ürünü al, mağazaya ekle, sipariş ve kargo gibi adımlarla oldukça basit görülsede işin aslı hiç öyle değil. Çoğu şeyde olduğu gibi insan işin içerisine girmeyince anlamıyor, hele ki son zamanlarda kargo masrafları vs nin oldukça maliyetli olmasından dolayı çok daha zorlaştığını görüyorum forumda bu işin yapanların açtığı konularda da. Web geliştiricisiyim, kurduğum ve destek sağladığım e-caret siteleri var, 2 yılı aşkın süredir şirketim var ama e-ticaret fikri yalnızca aklımın ucundan geçmiştir. Rekabetin en üst seviyede olduğu, oldukça komplike ve zor bir sektör olarak geliyor bana. En son çevremde tekstil ihracatçısı, toptancı birisi girdi perakende olarak kendi ürünlerini satmak için, aktif e-ticaret sitesi üzerinden satışı durdurduğunu ve diğer platformlardan da pek verim alamadığını duydum. Ürün bulma, rekabet analizi, fiyatlandırma, görsel kullanımı, SEO kısmı vb detaylara hakim olmadan girmenizi önermem. Binlerce kişi var bir heves girip çapına göre büyük - küçük zararlar eden. Bunları yurt içi satış için söylüyorum tabi, global platformlardaki durumla ilgili pek bir bilgim yok. Şahsen bu işe girecek olsam yurt içinden ziyade yurt dışına yönelerek girerdim. Amazon, Etsy, Ebay vb platformlarda rekabetin çok daha yüksek olduğu aşikar lakin Türkiye'nin de ucuz iş gücü ve coğrafi bazlı avantajlarının bir adım öne çıkaracağını düşünüyorum, tabi bunları değerlendirebilene.