Sırf kendi ideolojileri ile bağdaşlaşmıyor diye veya sudan sebeplerle web sitelerine erişim engeli getirilmemeli. İnternette zararlı içerik bulunuyorsa bant kısıtlaması yerine devlet yayın organlarından bunu iğneleyici bir dille ifşalamalı ve vatandaşlarına doğrunun ne olduğu hakkında bilgi vermeli.

Sosyal medya ağlarına karşı sert tavır sergileme politikalarından vazgeçmeli, Twitter erişim engellemeleri gibi saçma hareketler yapılmamalı. Twitter'ın kullanılması uygun bulunmuyorsa alternatif uygulamalar geliştirilmeli ya da geliştirilen uygulamalara ciddi destekler verilmeli. Bkz. Yaay