Evet bataryadan da ola bilir. Ama SSD ve ya HDD ömrüde tükenmiş ola bilir uygulama indirip sağlıklarına bakın derim
yaşadığınız sorun için geçmiş olsun hocam. İzlence kısmından ram kullanımlarınızı gözden geçirin. macbook şarjı %6-10 seviyelerin altına düştüğünde kasma çok daha fazla artıyorsa sorun pilden kaynaklıdır. Ayrıca 2012 ortasından sonra çıkan modellerde ram yükseltilmesi yapılamıyor ramler anakarta lehimlendiği için. Bir şekilde en usta şekilde bile yeni ram montajı yapsanız bile apple yazılımsal korumaya alarak yeni taktığınız işlemciyi verimli kullanmanıza izin vermiyor. Ram kullanımınız izlence kısmında olağan seviyelerdeyse depolamanızı gözden geçirin. Depolamanız çok doluysa yine aynı sorunu yaşarsınız. SDD yükseltme gibi bir şansınız yok ise eğer iCloud satın alarak büyük dosyaları oraya aktarıp macbook hafızasından silerek depolamayı rahatlatabilirsiniz.
Sorun batarya kaynaklıymış hocam. Batarya ömrü ciddi manada azaldığı için şarjdayken ısınma yapıyor ve doğal olarak makina kasıyor.
Aktardığınız bilgiler için teşekkür ederim.