cncresul adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bu miktarda kazandığınız için sorun olmayacaktır hocam

Misafir adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
2.5 yılda 3 bin tl kazanmışsın doğruysa bir şey olmaz korkma.

HizliBilisim adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
hocam senelik 70.000tl altında ise gelirvergisinden muaf olunuyordu galiba öyle hatırlıyorum
Cevaplarınız için teşekkür ederim fakat vergilendirmeye tabi olmaması için arızi kazanç olması gerekiyor. Arızi kazanç olması için gereken şartlar da süreklilik olmaması ve gelirin 40.000 tl nin altında olması. Benim durumumda 40 bin tl nin altında fakat sürekliliği var gelirin. Sürekliliğe tabi olmaması için bir yıl içinde veya ard arda gelen yıllarda yalnızca 1 defaya mahsus gelir elde edilmesi gerekiyor. Ben bir çok kez iş aldım 2.5 yıl içerisinde. Bionluk sitesinin yaptığı açıklamada arızi kazanca tabi olmayan gelirin vergi oranı 2021 yılı itibariyle; 24.000 TL ve altı için %15 olarak yazıyor. Yani benim bu vergiyi ödemem gerekiyordu. Sorun yok öderim de ama onu da nasıl yapacağımı bilmiyorum. Serbest gelir makbuzu tutayım veya cezasını ödeyeyim desem ödemeler benim banka hesabıma ait değil. Eğer bu bilgilerde yanlışlık yoksa -ki yok da zaten kanunda bu şekilde yazıyor- bu zamana kadar hangi site olursa olsun freelance çalışan bizlerin ilerde başı çok ağrıyacak gibi görünüyor. Youtuberların olayına da dönebilir