Jazeera adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Enflasyon ve faiz kavramlarını birbirine karıştırıyorsunuz hocam.

Faiz borç verilen parayı yapılan anlaşma karşılığında bir süre sonra daha yüksek bir rakama geri almaktır. Parayı kiralayarak para kazanmaktır.

Bankacılık faizleri tam olarak budur, yasal tefeciliktir. Haramdır. Bu sene 100 bine aldığın malın değeri bir dahaki sene enflasyonun düşmesiyle 90 bine de düşse banka senden yine 120 bin alacak. Malın değeri düştü sen bana eksik ödemi diyecek?

Bankaya 1 milyon yatiriyorsun, banka sana her ay 20 bin tl ödüyor. Bu faizdir, haramdır. 1 milyon daire alıyorsun, her ay 20 bin tl'den kiraya veriyorsun bu ticarettir, helaldir.
Enflasyonu oluşturan şey malların ve hizmetlerin fiyatının yükselmesidir, geçen sene 1000tl olan bir koltuk bugün neden 2000tl? Eğer koltuk aynı koltuk ise(kalitesi ya da kumaşı değişmediyse) arada ödediğin 1000tl fazladan para enflasyon farkı/enflasyon faizidir. Geçen sene 5500tl olan asgari ücret bugün 8500tl ise, aradaki 3000tl olan fark, sen artık daha kalifiye oldun, daha iyi çalışıyorsun diye verilen fark değil, geçen senenin 5500tl ile alınabilen ürünlerin bu yıl 8500tl ile alınması sebebiyledir.

Aynı şekilde 100bin tl krediyi çekip, 120bin tl geri ödemedeki arada oluşan 20bin tl fark, geçen sene 100bin tl'ye alınan bir ürünün bu sene 120bin tl olması sebebiyledir...

Bilmiyorum anlatabildim mi?