SefaUyanik adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
hocam bunun kararını siz veremezsiniz Allah diyeceğini demiş zaten.

faiz ; alınan aynı para cinsinin fazla olarak geri ödenmesidir.

maaşın vs bunla ne alakası var.

enflasyon ile faizi karıştırmayın lütfen.
Hocam şöyle,

Bankadan 100bin tl kredi çektin diyelim, seneye senden 120bin tl olarak geri istiyor, neden? çünkü şu an 100bin tl'ye aldığın bir malın 1 sene sonraki değeri 120bin tl.
Geçen sene 5500tl asgari ücret veriyorlar, bu sene neden 8500tl oluyor? çünkü geçen sene 5500tl'ye alabildiklerini bu sene 8500tl'ye alıyorsun, yani maaşa enflasyon faizi ekleniyor

Kısacası enflasyon faizine haram dediğimiz an aslında işler karışıyor ve enflasyon sebebiyle fiyatı arttırılan her şey buna dahil olmuş oluyor.

Tefecilik noktasındaki faize(riba) ise hem fikiriz