Sistemi yapan insan olduğu için temelde sorumlu zaten insan
Hiçbir sistem güvende değildir. Senin dediğin ve sana yanıt veren arkadaşın da dediği gibi sistemi temelde kuran da kullanan da insan.
Sistem üzerinde en üst düzey güvenlik önlemlerini almış ol, sorumlu tek bir insanın hatasıyla bu veri kaybını yaşayabilirsin.
İnsan hata yapan bir varlık.
Maalesef dünyanın her yerinde böyle olaylar yaşanıyor. Bunu hükümete veya devlete bağlamak bana göre saçmalık.