Not: Doğru bu değil, ama zaten öğrenme aşamasında olan birisi doğruluk aramamalı, Kusursuzluk arayışı eğer başarı getiremiyorsa o halde mutlak başarısızlık getirir.
İyi düzeyde ingilizce konuşabilmek için, önce iyi düzeyde ingilizce konuşanları anlayıp - anlayamadığınızı tespit etmeniz gerekir.
İkinci koşul ise, bana göre iyi Türkçe konuşabilmek de önkoşuldur..
İngilizce konuşmak istediğiniz bir konuya Türkçede hakim değilseniz, doğal olarak İngilizce olarak da ifadelerde zorlanırsınız.
Gramer öğrenmekten hızla koşarak uzaklaşın. Zira, temel düzeyde dil öğrenmek için gramerin çok büyük katkıları olmaz.
Türkçe konuşan okul öncesi çocukları düşünün. Onlar herhangi bir gramer eğitimi almıyorlar. Duyarak öğreniyorlar.
Daha sonra kendinize şu türlü sorular sorup cevap arayarak neden-sonuç ilişkisini kurun.
- Aksan problemi mi yaşıyorsunuz?
- Kelime hazineniz mi yetersiz?
- Konuya mı hakim değilsiniz?
- Az tekrar mı yapıyorsunuz,
- Aktif olarak ingilizce dilini kullanmıyor musunuz?
Konuşmaya çalıştığınız konu(lar) hakkında, duraksamadan Türkçe konuşabiliyor musunuz? (Kelimeleri arka arkaya dizerken düşünüp düşünüp veya hiç duraksamadan)
Daha önce örnek konuları İngilizce okuyarak anlamaya çalıştığınızda ne gibi zorluklarla karşılaştınız?
Ayrıca, mesleki bilgi olarak da ifade edilen konularda İngilizce konuşabilmek için önce o konuda Türkçe terminolojiye hakim olmaya ve o konuda yeterli bilgiyi edinmiş olmaya da ihtiyacınız var.
Klasik, genel geçer yöntemlerle ingilizce öğrenilmez. Öğrenen mutlaka zorunluluk, hobi, polyglot olma vb. gerekçelerle öğrenebilmiştir.
Sadece İngilizce değil, bir alanda donanımlı oldukça, konunun uzmanı oldukça, kelime hazineniz gelişir. Kelime hazinenizi geliştirirken aynı kelimeleri başka dillerde de öğrenmeye çalışın. Ne kadarı oturuyor, bunu test edin.
Benim ne dediğim anlaşılmadı ise, "occasion" kelimesinin Türkçe karşılıklarına hangi durumda hangi anlam için kullanıldığına bakın. Veya tam tersi olarak, "Buzağı, dana, düve, sığır, boğa, öküz" kelimelerini ingilizceye çevirmeye çalışın.
O zaman yazdıklarımı daha olumlu karşılarsınız.
İddia ediyorum. Size yapılan hiçbir test sizin gerçek seviyenizi belirleyemez. Doğrusu, elinize ingilizce-türkçe bir sözlük alıp okuyun. Orada durumunuz net olarak ortaya çıkar.
Kolay gelsin. Zor ama, benim açımdan eğlenceli bir süreç idi. Pratik şart.
Tüm önerileri dikkate alacağım hocam zaten ara sıra sözlük çalışması yapıyorum
Gidebiliyorsan Malta İrlanda v.s dil kurslarının kampları oluyor oralara git. Büyük ihtimal burada 3 yılda öğrenemeyeceğin ingilizceyi orada 3 ayda öğrenip geri gelirsin.
kontrol edeceğim hocam
Ücretsiz bir destek almak istemiyorsan benim düşüncem insan kendisine bu durumu zorunlu kılmalı başka çaren yok öğrenmek zorundasın gibi kendini Amerika da olduğunu düşün ne yapacaksın? başka çaren yok dil konuşa konuşa gelişir tekrarlanmayan her şey unutulur gelişmez örneğin 16 saat aktif olarak gününü geçiriyorsan bunun 8-9 saati ingilizce konuşarak geçirmen seni 3-5 ay sonra C seviyesine taşır diye düşünüyorum. Bunun için yabancı arkadaşlar edinebilir, ingilizce diyaloglu oyunlar oynayabilir ve ingilizce filmler izleyebilirsin (altyazılı değil) gün içerisinde de kendi kendinle ingilizce konuşabilirsin diye düşündüm. Kendine günde notlar çıkararak bunları tekrar edebilirsin en önemlisi ana dili ingilizce olan insanlarla muhattap olmandır derim... Temelinin olması avantaj olarak görebilirsin.
Tam olarak bunları yapmayı planlıyorum desem yalan olmazdı

filmler ve oyunlar beni en çok geliştirenlerden olabileceğini düşünüyorum