Enflasyon sadece maliyetten kaynaklanmaz.
Fiyatlar arz talep dengesi içinde belirlenir.
Alıcı en az ücreti ödeyip yüksek fayda alöak ister.
Satıcı da en yüksek rakama satıp yüksek kar elde etmek ister.
Hükümet para basıp TL nin değerini düşürürken dolar satıp doların yükselmesini de engelliyor.
Bu durumda kimse TL de kalmak istemediği için ev araba. alıyor talep patlıyor. Üzerine deprem oldu bir sürü araç yok oldu.
Bunun üzerine arz sıkıntısı var yeteri kadar araç yok.
Eğer ülkeye 10 bin araba geliyorsa ve araba almak isteyen 100 bin kişi varsa bu arabalar sırayla satılmaz. O arabaları en yüksek fiyatı ödeyebilecek 10 bin kişi alır. Yani fiyatlar yükselir.
Enflasyonun tek nedeni maliyetler değildir. Arz düşüklüğü ya da talep yüksekliği de enflasyon yaratır.
Şu anda hem arz düşüklüğü hem talep yüksekliği var. Enflasyoj olması kaçınılmaz.
Hükümet bu düşük faiz politikasını izledikçe fiyatlar artmaya devam edet.