Bana göre 3 sebep var.
1- Düşük model araçların abartı derecede yüksek fiyat olması.
2- Bayilere sıfır araba çok az sayıda gelmesi.
3- Denetim olmaması. İlgili kurumların gerekli ceza işlemlerini sağlaması.
Düşük model araçların fiyat artışının önüne geçilmezse maalesef bu artışlar devam edecek.
Şahine, Doğana 100-150K fiyat istenirse maalesef üst model araçlar çok daha fazla artış gösteriyor.
Ek olarak denetim gerekli. Abartı saçma sapan fiyat verenlere gerekli ceza ve satış engeli koyulmalı. Önceden galericiler yüksek fiyat veriyordu şimdi normal şahıslar abartıyor. Amaç satmak değil ilanda kalsın havasındalar. Serbest piyasa herkes istediği fiyat verir dersek bu işin sonu son değil. Aynı şey emlak piyasası içinde geçerli.