Madem böyle bir konu açılmış:
Bir gün Peygamber Efendimizin (s.a.v) yanına bir bedevî gelmiş, Peygamber Efendimiz (s.a.v), vahiy yoluyla durumu bilmiş ve bedevîye sormuş:
Deveni ne yaptın? Bağladın mı? Bedevî de:
Hayır yâ Resûlullah! Bağlamadım, Allaha (c.c) tevekkül ettim, demiş.
Bunun üzerine Peygamber Efendimiz (s.a.v):
Git deveni bağla ondan sonra Allaha (c.c) tevekkül et. Çünkü deven kaçacak ondan sonra Allaha tevekkül etmiştim, ama devem kaçtı diyeceksin. Öyle tevekkül olmaz, git deveni bağla sonra tevekkül et, buyurmuş.