Aracın modeli, esnafın davranışı vs. polemikten uzak yorum yapıyorum.
Haberi okudum. Haberde 2 gündür aracın bir dükkanın önünü kapattığı yazıyor.
2 gün boyunca bir kişinin dükkanının önünü kapatmak kabul edilebilir bir şey değil.
Olayın haberi 3 gün önce yapıldı. Olay hafta içi oldu. Hafta içi sanayi içindeki bir dükkanın işleyişine engel olunmuş.
Polis çağırsanız ya da doğrudan çekici çağırsanız çekici parasını ödemeniz lazım. Çekici parasını sonradan alamayacaksa en başta ister
Polise de olayı anlatamayacaksınız. Yanından araba geçsin vs. diyecek.
Sanayide çalışmamış. Ortamın kaosundan anlamayan biri hareket ettirilemeyecek bir arabanın ne kadar sıkıntı yaratabileceğini fark edemez.
Yargısal olarak bir çözüm elde edemeyen ve çözüm için cebinden para ödemesi gereken bir esnaf var elimizde
Aracın sahibine ulaşamamışlar. Ki ulaşmak zorunda değiller. Araç 2 gündür orada duruyor.
Bölge otopark değil. Park edilebilecek bir yer değil. Ayrıca özel mülk ola da bilir.
(Teknik servisimizden 10 gün boyunca teslim alınmayan ürünlerin sorumluluğu bizde değildir mantığında)
Aracı başka bir yere çekme hakkına sahip.
Araçta hasar oluşmuş anladığım kadarıyla. İş yeri sahibi bunu tanzim etmeli.
Ama aracın orada durması işleri aksattıysa araç sahibi iş yerinin zararını karşılamalı.
Ya da aracın iş yeri önünden kaldırılması için yapılan masrafları ödemeli
Sonuç olarak: Kimse aracını, marka model ne olursa olsun, başkasının işlerini aksatacak şekilde park edemez.
Kimse kimseye ait bir mala zarar veremez.
Ortada bir sorun varsa bunu çözmesi gereken kişiler yetkililerdir. 2 gün boyunca bir şey yapmayarak yetkili olunmuyor.
Olayda herkes hatalı. Araç madem otoparka çekilebiliyordu. Neden en başta çekilmedi.
Sanayi sitesi görevlilerine olayın aktarıldığı ve kimsenin olayla ilgilenmediği belirtiliyor.
Sonuçta neresinden tutarsan elinde kalıyor. Yüzde 90 işin içinde pek çok başka şey var.
Araç sahibi inadına bırakmış da olabilir.(sanayide normal bir şey) Karşı taraftan açıklama yapan yok.
Dipnot: Yeddi emin otoparklarında otopark ve çekici ücreti ödenmediği için yıllardır duran araçlar var.
Çekici aracı kafasına göre bir yere çekemez. Araç otoparka çekilecek.
Otopark sahibi aracın geri alınmayacağını düşünerek önden para isteyecek. Ya da dolu deyip almayacak.
Çekici araç sahibinden ödemesini alamayacağını düşünecek. Önden para isteyecek. Vs. vs.