Ersinco adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Merhabalar, Google'ın algoritması aslında çok basit.

İlk 20 sıralamadaki siteyi çok iyi seçebilmesi gerekiyor. Tabiki bu sıralar sürekli değişiyor, 1 aşağı 3 yukarı derken kullanıcıların deneyimine Google tek tek bakıyor.
En çok hangi sitede zaman geçirilmiş, 1. sıradaki siteye giren kişi daha sonra geri dönüp listeden farklı bir siteye girmiş mi? Yani aradığı şeyi bulamamış farklı bir sitede mi arıyor yoksa, diğer sitenin açıklaması mı tatmin ediyor kullanıcı diye.
Hal böyle olurken, siz yeni bir site açmış ve bu kelimede bir makale yayınlamışsınız. Google ise sizin siteniz yeni olduğu için, sizede bir şans veriyor ve ortalama 1000 arama sonucunda sizi 10 kez kullanıcılara göstermek istiyor. Bakalım bu 1000 arama sonucunda 10 kez listelenirken sizin sitenize kaç kişi girecek, kaç dakika duracak, yazdığınız makalede aradığını bulacak mı, yoksa farklı bir siteye girip tekrar arama yapacakmı kullanıcılar buna bakıyor.

Yani sizin arada bir gözükme sebebiniz bu. Sitenizin komik bir şekilde, 1 - 2 trafik alma sebebide bu. Aslında Google sizi yavaşdan denemeye başlıyor. Bugün 10, yarın 20 derken, kullanıcılardan aldığı dönüşüme göre sizi yavaş yavaş sayfalar arası taşıyacaktır. Bu sıralamadaki diğer siteler içinde geçerlidir.

Bu sizin sorunuzun cevabıydı, bu sıralamaya etki edecek, yüzlerce kural mevcut. Backlink, domain yaşı, içerik sayınız vs..
güzel özetlemişsin hocam burada kullanıcı deneyimi hakkında bir kaç olumsuz yazı gördüm ama ben canlı olarak kullanıcı öneminin durumuna göre yükselme stratejini çok iyi görüyorum.