Az önce instagramda reelslere bakarken karşıma çıktı
Ünlü yatırım kitapları yazarı yaşlı bir amcamız Nur içinde yatsın, demiş ki; dünyadaki tüm parayı bir yerde toplasak ve topladıktan sonra dünyadaki herkese kişi başına eşit miktarda dağıtsak.
Herkese eşit dağıtılsa bile para yine para yönetimini bilenlerde toplanır demiş.
Örnekte gördüğünüz gibi, arkadaş birçok markadan alışveriş yapmış, bu alışverişler sonucunda da cebinde 5 krş kalmayan para kalmayınca gitmiş bankamatiğe muhtemelen kredi kartından yemiş.
Bu hikayede arkadaşın 50-60 bin TL sini ekonominin kalkınmasına harcarken, yatırımcılar onun harcama yapacağını düşünerek harcama yaptığı şirketlerin hissesini alarak o şirketlere ortak olmuş.
onun cebinden çıkan 50-60 bin yatırımcıların cebine girmiş.
sene sonunda + bu 50-60 binin temettü geliri ile de ihtiyaçlarını gidermişler.

para harcamayı bilene 1 verirsen 10 alırsın, bilmeyene 1 milyon verirsen 5 dk sonra bulamazsın.