kedileri çok seviyorum, kedimi çok seviyorum, ama evde kedi pişmanlıktır.
köpek zaten evde asla olmamalı.
bahçeli bir ev olmalı. kedi de bahçede veya kapalı balkon gibi bir yerde olmalı. çünkü metabolizmalarına ev sıcaklığı uygun değil.
Aslında insanlar için bile şu anda yaşadığımız evler ve tüm düzenimiz uygun değil. Hayvanları da kendimiz gibi sağlıksız havasız bir ortamda yaşamak zorunda bırakıyoruz. Kediler evcilleştirilmiştir ve sokakta yaşayamaz lafı büyük bir yalan. benim sürekli mama verdiğim bir sokak kedisi ben tatile çıkınca 15 20 tane güvercini yakalamış yemiş mis gibi; balkonun altında heryer tüy olunca anlamıştım yıllar önce . Evdeki kedi belki 3 gün aç kalır. ama ne yaşayacaksa doğal ortamında yaşar. bu petler sokakta salakça beslenen üreyen hayvanlar vs hepsi çöp bence. doğal ortamda oluşamayacak insan eliyle doğaya uyumlu olmayacak şekilde oluşan herşey zaten bir şekilde yok olacak. belki 10 100 1000 yılda değil ama sonuçta milyonlarca yıl kedilerin olmayacağı kesin. insanın uydurduğu şeylere kendine de bir anlam katarak saçmasapan bir önem vermesi de can sıkıcı. sen bir tektonik tabakanın neyiyle kıyaslıyorsun kendini? bir galaksi bir süpernova ile neyi kıyaslıyorsun da evcilleştirdim bu hayvanı şimdi sokakta olmaz artık insanlık bu hayvanlara bakmakla yükümlü diyorsun. kusura bakmayın kafam güzel değil ayık şekilde yazıyorum da bu meselelerde biraz doluyum