ardakarakas adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Merhaba,

memleketim X(İkametgah kayıtlı olan şehir) şehrinde ben şuan Z şehrinde üniversite okuyorum yaklaşık bu hazirana kadar ev tuttuk, oy zamanı yaklaşıyor seçim günü oylarımı Z şehrinde atabilir miyim ? yoksa X şehrinde mi atmam lazım ek olarak İkametgah adresimi Z şehri olarak güncellersem seçim günü direkt oy kullanabilir miyim? bir arkadaşım İkametgah değişikliği sonrası 3 ay orada oturman gerekiyor oy kullanabilmen için demişti.
3 ay ikamet zorunluluğu yerel seçimler için geçerli genel seçimler için değil galiba.
Seçmen listeleri belirlendikten sonra askıya çıkıyor.
Yani ikametin Z şehrine aldırdıysan ikametin Z şehrinde çıkar.
Yok ikametini Z şehrine aldırmadıysan ya da X şehrinin seçmen listesinde çıktıysan seçmen listelerinin askıya çıktığı dönemde de gidip itiraz edip taşıma yapabilirsin.
Seçmen listeleri askıdayken seçmen kütüğü değişikliği yapabilirsiniz.
Eğer seçmen listeleri askıdan inene kadar işlem yapmazsan listeler kesinleşir ve seçmen listelerinde nereye kayıtlıysan orada oy kullanırsın.