Sıfırını bul al o zaman, neden alamıyorsun? Çünkü yok, o halde kıtlık yaratanları suçlayacaksın. Sıfırı olmadığı için ne yapacaksın? İkinci el alacaksın. Adam satıyor, serbest piyasa, üstelik alıcısı da var, başkası neden o adamın altında kalsın? Piyasası var sonuçta. Satan kişi Hyundai verecek atıyorum Honda alacak, onunda sıfırı yok ve onunda ikinci eli sıfırından pahalı. Bu adamın alnında keriz mi yazıyor zararına satsın? O fırsatçı bu fırsatçı şu fırsatçı, yahu kim değil? Ethereum şu an bin dolara insin fırsatı yakalar alırım hemen, altının gramı bin lira altına insin fırsat kollarım, bu normal olanları. Zamanında stokçular vardı fırsatçı tanımına uyan, isimlerinden çok soy isimlerini bildiğimiz hatta bankaları olan büyük aileler nasıl zengin oldu sanıyorsunuz? Memlekette sana yağı yokken alıp satmayan zam gelmesini bekleyen bu kişiler şimdi ülkenin en varlıklı ailelerinden. Bir şey suç değilse legaldir, önce bunu kabul edelim. Adam arabasını satsın ama o paraya alacak araba bulamayıp ortada kalsın, amme hizmeti yapsın falan mı istiyoruz tam olarak? Veya herkes 1.1 milyona satarken bu adam düşünsün taşınsın hak geçmesin sıfırı 800 olduğuna göre ben 600e vereyim, boş ver 1.1 milyona satanlar satsın ben 500 bin tl altına vereyim mi desin ne desin mesela? Bu soruyu soran veya bu kafada olan arkadaşlara bir soru da ben sorayım. Mutlaka arabanız olmasa bile belki oturduğunuz ev kendinizindir. Lütfen elinizi vicdanınıza koyarak söyleyin, fırsatçılık yapmayıp evinizi satacak olsanız geçen seneki fiyatlardan satar mıydınız? Yooook diyorsanız fırsatçısınız arkadaş, bu mantığa göre herkes fırsatçı olmuş memlekette.
Fiyatların bir diğer mantığını da şöyle özetleyelim sevgili dostum. Bugün 800 bin tl var cebinde, ver aracı kuruma sana sıfır araba getirsin hiç sorun yok ama şunu bil, 6 ay sonra gelir. Buraya kadar okey miyiz? Tamaaam. Ülkede enflasyon %180 lerden %150 lere düşmüştür diyelim, 6 ay sonrası için %75 diyelim. kısacası 800 bin verdin ama bugünün 800 bini 6 ay sonranın 1.4 milyon lirası değerli dostum, paranın bekleme maliyeti diye bir şey var, alım gücü sürekli düşüyor. Tabi birde bu geçen süre zarfında fiyatlar oynayınca bu aracılar fark talep edebiliyor, düşünsene yüzbinlerce lira sürpriz ödemeler çıktığını? Olmadı diyebiliyor musunuz? Olduu, bu olaylar yaşandı, haberlere yansıdı. Şimdi derhal hemen yarın bineceğin araç var 1.1 milyona alırsan, 6 ay sonra 1.4 milyona eş değer alım gücü ve hatta fark ödemesi çıkmayacak, şak diye binip gideceksin. Hee bu hak mı? Normal mi? Anormal mi? Bunu oturur tartışırız ama orada da ülkeyi bu duruma getirenlere selam göndermemiz gerekir, o işin içinden hiç çıkamayız. Sen bunun normal olduğunu bil yeterli, makro ekonomi mikro ekonomi ortalığa dökmeye gerek yok, fiyat piyasada sen istesen de istemesen de oluşuyor zaten, serbest piyasa olmasa 1 dolar = 5 tl dir diyelim dalgalı kur rejiminden sabit kur rejimine geri dönelim hayatımızı yaşayalım, teoride olacak şeyler pratikte işlemez. İnsanların günahını almayın, 7den 77ye her ürün satana, esnafından arabasını evini satana hatta ürün yetiştirene, mal ve hizmet üretene fırsatçı etiketini yapıştırmayın. Nasrettin hoca fıkrası vardı sonunda hırsızın hiç mi suçu yok diyordu ya hani, şimdi aklıma gelmedi güzel fıkradır. Herkes fırsatçı ise bir fırsat yaratılıyor demektir, bu fırsattan en fazla kimler faydalanıyor? Camii otoparklarında bile sıfır otomobiller var otopark parasını bile bedavaya getirmişler, bindiği tek arabasını satmaya çalışan yerine daha büyük resmi görmek bence ufkumuzu açacak.