1. yılın izni 2. Yılda (14 Gün)
2. yılın izni 3. Yılda (14)
3. yılın izni 4. Yılda (14)
4. yılın izni 5. Yılda (14)
5. yılın izni 6. yılda kullanılacaktır. Bu durumda 7. yıldan itibaren 20 iş günü yıllık izin kullanabilir.
burada anlatılmış muhasebeden teyit ettim biraz önce. Kullanacağınız izin ne yazık ki 14 gün. Bu şeye benziyor. SGK ödemelerine, Ocak SGK prim ödemesi Şubatta yapılıyor. Bir yıl ekliyorsunuz üstüne.
Aynen dediğiniz gibi. Önce çalış sonra izin hakkı kazan diyorlar. Yani kısacası konu sahibi arkadaş şuan 20 gün izin hakkı için bu sene çalışacak ama bu 20 günü bir dahaki sene kullanabilecek.
1 ocak 2018 işe giriş
1 ocak 2019 - 1. Yıl
1 ocak 2020 - 2. Yıl
1 ocak 2021 - 3. Yıl
1 ocak 2022 - 4. Yıl
1 ocak 2023 - 5. Yıl
Çalışma süresi 5 yıl 3 gün
Bu durumda 2024 yılında hak edeceksek 6 yıl dolmuş oluyor.
Yani 5 yıl dolmuş olmuyor mu?